Japp godmorgn

Ja jag ÄR fet,och du är JÄVLGT ful, jag kan banta, men fan kan du,,,  :D

HEj hopp

jajjemen, nu har yttrandefriheten blivigt fjortisstil, jajjomensan, man ska endast älta om sig själv å om sig själv, för de precis DE ALLA vill läsa i en blogg, folk fattar inte att ALLA e intresserad av lite skvaller här å lite skvaller här,, och bara för mans kriver intressantare saker än någon annan så betyder inte de att man helt plötsligt söker uppmärksamhet, intriger eller annat skit, de e ju läsaren som skapar detta åt mig, hehe folk e lustiga på de viset, men de e klart alltid lättare att skylla på någon annan, well well

lite tråkigt OM MIG DÅ
hehe vart å hälsat på svägerskan, hmm handlat, ätit å nu på kvällen sett senaste Harry P filmen, de e väl de,,

jajaj de var väl INTRESSANT VA.. haha

ja men ha de gott alla,,,

dont forget its not all about you,, eller är de? ;)


tjingelin...



*oh shit de tog visst heeela natten att skriva,, haha snarare 2 minter*

Dom gamla är tbx haha eller dom gick nog aldrig

.. nä så är de garanterat haha men va bryr ja mig i de.. inte ett jäklans dug,, kom dock å tänka på en annan sak, vissa typer av människor här i världen tror verkligen dom kan göra precis vad dom vill, vissa saker e man två om, oavsätt, speciellt om de finns papper på de... hmmm

Okey de e advent snart

och då menar jag snart, typ i morrn hehe, så de blir väl lite pyssel i guess. lite tråkigt att de inte finns någon snö dock. men men inget man kan göra åt juh, well
ja just en liten tanke går ut till min bästa vän som e å städar ur en lägnehet, jag e glad att inte hyresvärden sagt nått om de otroligt dåliga målningen somnågon gjort i sovrummen och toan, BTW en helt gräääslig färg *kräkas*
men men smaken e som baken DELAD, och man får oftast nöja sig med skiten i mitten..

idag då ja intemkt har hänt egentligen, sovit halvkast då affe haft en konstig natt hehe, men men, lite handling sen en sväng till alvik å sen då en sväng in på öb för adventsljus, så var de fixat oxå.

Korv i ugn vart de till middag i dag inte helt fel må ja säga hehe,

just de  hottade bilen lite igår, fixde dit som nya lyktorna fram och bak, vart himmla nice faktiskt...

well nu ser vi hockey, vet inte va ja ska säga 2-2 med typ 10 min kvar, ingen spelar dirket bra men inte heller skit kast men men,, NILSSON e alltid en stjärna, grymt bra, tyvärr kanske han kommer spla i jvm men de  eju bara bra för han förståss hehe

Okey nu e de torsdag

Godmorgon världen, ja i dag e de torsdag å de känns som vi har lite tur på våran sida just nu,
ekonomin har vi bättrat på, skaffat oss en större billigare bil som vi bara älskar, Julen iår kommer nog bli fin å trevlig så de e ju kul för affes skull iaf :D
Idag blir de Gym och ett core pass på eftermiddagen, läängtar haha de e svin kul med core, man får jämnt träningsverk å ja älskar träningsverk efter träning för då vet man att man gjort rätt å att de tar hehe

Affe den lilla klätter apan, hans nya grejj är å klättra upp på sängbordet å upp på sängen sen där han irrar runt haha... tänkte lägga upp ett filmklipp på de men ja vette fan hur man gör de :S


nä nu blir de lite städa å så

I morrn, full rulle

.. ja idag var de storhandling på agendan.. tog en fönstershopping med en go vännina ox, himmla trevligt,, tack för idag kattis...
Å i morrn blir de gym och core.. himmla sweeet, haha de e svin roligt, nästa vecka ska ja testa bodypump oxå.. tror de e sjukt roligt :D..

ah just man skanske skulle sätta lösen på bloggen ett tag, de snokas ju så förbannat mkt *npterar alla ipnummer*.. well,, nej vafan ska man göra de för, kan man ju lika väl sluta blogga FFS!, så snocka på bitches an hooooes haha ja döljer inget ändå.. håla på å mesa på de där viset lixom.. shit asså.. well well
en kopp the innan man kryper till sömns

oh just nästa vecka blir nog tattueringen klar, eller inte men vi ska iaf fortsätta :D sen blir de att köra klart på benet med..  :D

Grissjukan

ja nu har jag hört de bästa med dehär med svininfluensan, man e bara sjuk i typ 2 dar, haha då e de ju ingen fara. man hinner nog inte dö på 2 dagar.. hihi skit bra...

Tisdag med spinning och hockey

Ja dagen börja med att gubben var på möte, sen bar de av till BVC men lillknodden å sen på eftermiddagen spinning å sen hockey.. fullrulle helt enkelt :D

BARNMISSHANDEL..!!!!!

FYFAn säger jag, nu har jag hört de mest otäcka hittills.. åh de e nog så jävla hemskt att de e förfärligt,
man blir gråtmild alltså, hur kan man göra så mot ett barn. Man ska fan tahand om sitt barn, barnet ska gå i första hand ALLTID har man bara 10 kr till mat, vem ska få maten? jo baaaaaarnet såklart, en annan kan klara sig på nån knäcke bröd eller liknande, blir så förbannad när jag hör sånt här...
alltså jag blir så jävla förbannad,,,

Ny vecka och Advent närmar sig

jajjemen en ny vecka, affe sonade som en stock i går vid 8 :D hehe han var helt slut efter en dag på leos lekland hehe,, idag så händer inte mkt, håller på å följer mina paket som e på g till mig hehe men de tarju sån tiiiid haha.. well well, Gubben jobbar lite, en som vill ha nå vikinggrejs på vaden, fint me lite extra stäsch till jul hehe har ju hittat perfekta julisen till affe, så måste försöka få råd till de, vill att han ska ha de så.. men vi får se hur de blir med de..

och ja sanart e de 1 advent oxå, måste fixa ljus till min adventstake, funderar på vart den ska stå, Affe klättrar ju å pillar på precis allt haha, så de får nog bli på nån byrå nånstans hehe men men .. julgranen vet jaiaf vart den ska stå, kommer bli kanooon :D
Sist den kom upp var man tjock å gravid haha,, inte detta år tyvärr hehe men men,,,.

hepp hepp så blir de box ikväll å core eller ja hoppas de iaf för de brukar va fullt, men ja, vi får se iaf..

LEO´s Lekland

Ja i dag var vi till Leos lekland, var med Nicolina och Kattis. kasper var med oxå..
fick några bilder på affie iaf


 

Han hade iaf skit kul hela dagen hehe vi var där i cirka 5 timmar hehe


Å så lite andra goa bilder på sonen














Presenterna

Här kommer de bilder på alla presenter

 
Hockey Biljetter fick jag av Påke och Jenny

 
              Chocklad fondu set av Johan och Kattis

  
Ett Berlockarmand av Svärmor och Svägerska med familj


 
Porträtt av Alfred Från Karro :D



   
Sony Ericsson AINO av älsklingen



      Silver halsband av mamma


Fick även underkläder av sonen hehe och tian lotter och skrapbingo av svägerskan med familj som bor här i luleå


TACK ALLA FÖR ALLA FINA PRESENTER OCH FÖR ATT NI GJORDE MIN DAG TILL EN SÅN FIN DAG



Födesledags baket. i bilder .. som lovat

ja som rubriken lyder, här kommer bilderna från baket osm blev då jag fyllde år

  
                        Chocklad tårtan

 
                      Jordgubbs Tårtan

 
                   Chockladkakemuffins
 
 
                    Laktosfria drömmar

                        


De ska vara en bild på mna bullar oxå men de ville inte funka


Stressig å snabb vecka

ja allt börja med att gubben säger att han e sugen på en V70, jaha säger ja, trodde aldrig han skulle vilja ha nått annnat än BMW, nog om de å han börjar kika på bilar på blocket å grejjor, hittade några fina,, slutade med att vi fick sålt våran bil *helt skuldfri* å att vi for ner till Sthlm för å köpa just en V70 T5 97a, går hur bra som helst, snygg vinrödmetallic färg å alltis servad på volvo, kamrem just bytt å lite sånt, å inte alls dyr heller, helt perfekt..

så ja nu e man OLVO ägare, hehe vem har kunnat ana de :P,
Så eller ja har iaf haft en blixt semester i västerås å sthlm, MKT trevligt, fick agera jultomte hem oxå, tog med julisar från svägerskan och svärmor i sthlm till svägerskan i Alvik hehe men men de gick ju fint de med,

kom hem här i torsdags morse, sen har de vart fullfart. tränade lite igår å idag har jag hjälpt en polare att kakla, gick svin bra, han bjöd på käk å lite så med, å på toppen av de så drog lule hem en 3poängare i dag mot frölunda, hur sweeeet som helst..

oh just AFFE GÅR NU.. haha min lilla kille GÅR
helt fantastiskt :D

I morrn blir de Leos lekland
 :P


På G hem snart

japp snart bär de av igen då, ska bli skönt typ hehe,,
well har iaf hittat perfekta julisen till Affe, får se om man får dollars till de
hehe, han har provlekt å allt å han gillade den starkt hehe *hemligt hemlig * haha
sen har jka kommit på perfekta 30års presenten till mig som jag önskar mig,
vore skit fint om de gick i lås , för då jälarns hahah.

Å så var de det eviga tjatet om grissjukan,, gaah GE ER, fan hetsa upp sig i onöda lixom, nej ja tror de
förstoras upp lite mkt faktiskt men men,, peppar peppar..

Vi har iaf haft en toppen helg, nöjda med allt å allt så att säga, jaa vafasen hmm, kommer inte på nå mer sådär menja


tack ALLA för denna helg.. love you all :D

Besöket i huvudstaden

ja då har vi lämnat Västerås för att åka å hälsa på resten av släkten i Sthlm :D himmla tråkigt att köra hit då de bara reeegenar å regnar, men men, typsikt mellansvensk vinter haha hemma i norr hoppas ja de e snö n eller ja MER snö än när vi åkte, de skulle bli sååå sweeet, på torsdag då vi kommer hem *troligen* så blir de hokey.. wööhöö . nu jäklar får ni vinna haha, de  epå tiden för en 3poängare till nu asså..

hmm ja ,, mat har vi fått här kött å potatis i ugn, sviin gott :D tack  å bock för de..
oh juist har blitt VOLVO ägare haha,, fin som fan e de faktiskt :D

well of to VÅRBY en sväng nu.. tudeluuu

Jag är förvånad..

.. över hur få människor som är intresserade av gratis grejjer, Fan folk brukoar ju kasta sigg hejdlöst över gratis grejjor..

vafan KOM IGEN NU,, om du som jag vill få gratis grejjor klicka HÄÄÄÄR

kom igen nu de e gratis å vara med å lätt å fixa grejor

Haha fan va skojj...

hehe ja de e så roligt att folk verkligen inte kan sköta sitt eget utan de ska tjaffsas å bråkas... APHJÄRNOR.....

förhelvete, skärpning

Westra Aros

jajjomen nu är man här hehe.. blixtvesit till västerås. kom hit i går kväll å så åker vi nog hem på onsdag skulle jag tro. hehehe nu får man se va sittdynan går för haha.. aja, känns lite kack att man missar träningen men de får ja ta igen hemma sen. får se till å promenera en massa här oxå så man inte bara sitter hela tiden... De gick skit bra att köra även denna gång. både Affe och Kyrian var jätte duktiga så de var ju bra :)

nej nu ska jag äta lite frukost..

Finbesök å kallt väder

ohjes.. min mor kom igåt.. mkt trevligt.. lite vuxent umgänge, så slipper man alla BÄBISAR på nätet hhehe..
Min man å son sover lite, mamma å jag kollar tv, sen ska de packas lite sen ätas lite sen ska vi fara ner på stan lite å kolla läget :)
i morrn bär de av söder över, blixtvisit neråt .. kan man lungt säga.. well ska bli skönt å slippa alla barnsliga internet intriger som rullar omkring här, orkar inte med alla omogna som dessutom bara hittar p åmassa bajs å ljuger hit å dit .. ähh.. piss off vett ja..

well off now..

Bebis sugen

Sitter å kollar på Förlossningskliniken. JA jag tycker de e intresant hehe så är de, å jag blir sååå bebis sugen alltså.. mm min Alfred e ju ingen beis längre hehe han e ju stora killen. 10 månader gammal idag, och han GÅR, japp nu e de flera steg i rad som han tar, hihi Älskade barn börjar bli stor redan, Så vi får väl se när de dyker upp ett syskon till Affie :)

I helgen händer de saker, typ SPONTANA saker hehe men de ska bli skojj. allt verkar gått i lås iaf, och de känns kanon,, vi ska knyta en lös ände idag å sista blir nog på onsdag :D

ja ne nu ska ja städa vidare hära så de e fint å de när man får besök, höhö..

over and out


Mitt i veckan

då var de mitt i veckan igen,, uj va ja har träningsvärk efter CORE passet och BOX passet i måndags haha.. väldigt effektivt om man säger så, oh just Mitt Alter ego SABINA har vaknat till liv,, sug på den du.,, thi thi..
well well, snart e de dax, förhoppningsvis går allt i lås å allt blir skiiit bra hehe men  men  mkt kan hända än

jaaa vafan. orkar inge mer nu hehhe..

3 poäng i kväll

YeS. äntligen en 3 poängare... good work

Måndagen och dubbla pass

jajjemensan i går vart de nämligen dubbla pass, först BOX sen CORE. haha fyfasen säger ja.. men de var skönt oxå, så man är lite öm om man säger så... när jag kom hem skulle vi kolla på Drag me to Hell, skit spänd för att man inte skulle våga sova *gillar inte skräckisar*.. för man hade hört att när de gått på bio i ua hade folk gått ut under föreställningen, de var ingen som såg den klart, å den visades aldrig i sverige, haha fyfan vilken bluff, folk lämnade nog för de va så dålig, fan blair witch prodject var läskigare,, så nä ett + av 5 möjliga ,

Idag TISDAG ska vi lämna in bilen på service, och sen ikväll gå på hockey :D woho
Luleå - HV71

ska bli mkt skoj :D

Vilken underbar dag

Ja börja med att man steg upp å käka lite frukost, sen bar de av till gymet, skönt som fasen hehe.
Väl hemma insåg jag att de var dax att dra till affärn så man skulle hinna duscha samt göra tårtorna innan gästerna skulle komma.

For fort som fan till maxi, köpte lunch på vägen 60 kr kostade de för mig å gubben, de var de värt hehe billligt som få, väl hemma igen så somnade sonen och gubben hehe så då passade ja på att fixa grädde å lite tårtfyllning, sen ner i nadet, tvätta torka kamma föna å få lite färg på fransarna, lukta gott å sen kläder hehe sen var man färdig, då var de bara att börja på tårtorna, vart himmla bra *bild kommer sen på allt gott ja bakade* ..

Alla gillade fikat iaf å de var kul att höra, helt otippat fick ja massor med presenter, lägger ut lite bilder på de sen.. fick en present som var extra fin.. Karro hade ritat av Alfred å ramat in,, de var såååååå fint... bild kommer som sagt sen..

ne dax att sussa lite hehe


Happy B-Day

En ENKEL tulipan på BEMÄRKELSE dan, jag har den ÄRAN jag har den ÄRAn att gratuleraaaaa


haha 27jävla år blir man i dag å de e 5 år sen som jag å gubben förlova oss hehe


Lördag natt

Tack alla goa å glada vänner , skit trevligt både idag och igår.. *gilla*, kl är 01,12 man borde väl sova så man orkar baka mera i morrn.. hohoh HAPPY B DAY to meee.. ih haha 27 år,,shit, gammal haha.. nädå men jo lite kanske hehe.. LillePlutten sover såklart, sitter å kollar på la ink eller ja kollar å kollar men de e på på tvn iaf hehe... är lite små hungring men ska nog gå å lägga mig ändå så hehe. well well

ha de gott

DE ska IAF JAG HA I MORRN

En vanlig torsdagskväll

Ja dagen började ju med snöfall,, UNDERBAR,, ahah äntligen lite vinter på gång, å nu när kl är 21 så ligger dne kvar. ännumer UNDERBAR hehe. ja dagen i sig har vart helt LÖVELY om man säger så, Affe vaknade inte ens av att Gubben kom hem ,, skönt hehe fick ligga lite längre idag både jag och Affe. så Affe å jag gick upp kl 9, sköööönt. käka frulle ,,sen bar de av till Lulebo för å hämta en nyckel till stolpen,, NO MORE COLD MORNINGs in the car hehe, klockrent...

Sen vidar in på ICA, handla massa bakingredienser, en hem ,, å gissa va vi gjorde,, haha baka massa bullar, sen skulle de bli muffins grejjor men misslyckades helt me dom hehe vette tusan va som gick fel men apa blev de iaf haha försökte göra havreflarn med men dom fastna i pappret,, hmm,, aja bättre lycka nästa gång, på lörda blir de mer, eller iaf förbereda, blir ju storfika å tårta hade ja tänkt iaf.. haha får s eom de kommer nån på besök eller om man får hiva ut allt haha.. ajaj de återstår att de så att säga... nu e kl som sagt 21, hmm ungen e vaken å glad ännu, haha de borde va välling för en timme sen men men, ingen ide å lägga han om han inte e trött för då blir han bara arg hehe...

well well ska leka lite me gossen hära..

tudeluu

Gratis Designer prylar och annat gott

OKEY I NEEEED YOU PPL.... KLICKA PÅ LÄNKEN Å GÅ MED IDAAAAAAG, DET ÄR GRATIS, KUL OCH LÄTT ATT TJÄNA IHOP TILL FINA GREJOR, PRESENTKORT LITE HÄRÅ VAR, DESIGENR GREJJOR MED MERA,,, KOM I GEN NU


Här kan du helt gratis tjäna poäng som du kan handla för i vår shop. Shoppen är fylld med häftiga produkter till både killar och tjejer, så skynda dig att upprätta en användare och kom igång :) Just nu kan du bl.a. ...

Torsdag och grått grå....

.. eller inte de SNÖAR woohoo, äntligen lite vitt å fint ute :D hoppas bara de får ligga kvar :D de vore trevligt.
HAr även idag satt Affe på dagis kö, ja de behövs om jag får jobb, man får ju tyvärr inte vara hemma speciellt länge tyvärr,, tycker de e lite tidigt för han  å börja dagis men de ser tyvärr ut som att han kanske måste de om jag nu får ett jobb...
Jag tror inte Affe lider iofs, tro han skulle tycka de var riktigt kul med barn att leka med, han träffar ju inte såå mkt barn , han har ju NIcolina å sina kusiner sen e de inte så mkt fler barn.. men de ska nog gå bra..

oh igår fick jag en födelsedagspresent med posten ,, ahh får inte öppna förrens på sönda haha fan va nyfiken jag är ihhhh

idag blir de väl lungt i guess, kasnke ut å inviga affes overall å skor i snön,, ja han går ju mer eller mindre haha iofs vill han gärna hålla i ens finnger så de räknas väl inte som att GÅ  men de dröjer nog inte länge förrens han gar själv :D

nää lite TE nu

Onsdag och ännu mer grått...

ja oh de ser inte ljust ut här ute heller hehe, grått grått grått, fy va tråkigt hehe men men så är de, kom å tänka på de här med jul och julklappar å grejjor, nu när man har ett barn, han kommer ju vara dryga året, vad köper man,? e de ens lönt?
jag och min man kom fram till att de känns som onödigt, han e så liten ännu så han vet ju inte vad julen är och dehär med presenter, så de e ju typ att man köper de man själv vill att han ska ha, så de känns som man bara ska mysa å umgås hela julhelgen. Så men nån klapp ska ha n få som han kan slita i och pilla med, nä julklappar till barn under 2 känns lite onödigt tycker ja.. men men..

Tisdag och grått grått GRÅTT

ja de e erkligen grått ute i dag,, hujja hehe fryser bara man ser ut genom fönstret, nu får de gärna komma lite snö tycker jag så de blir lite trevligare, ohh då e de dax å köpa en pulka till Affie .:D hehe tror han kan tycka de e skojj å åka pulka,, han gillar ju att gunga så, iofs inte direkt samma sak men ja.. hoppas hoppas...

Ja gubbuslingen jobbar dag idag :) lite extra dollars, inte helt fel de heller hehe, fick sålt tv,n på 1 timme igår typ, haha inte pruta dom heller .. hehe jaja mer pengar åt mig hah,,, nu ska ja bara få sålt kaffemaskinen oxå., ska väl egentligen inte vara såå svårt men ja... ohh idag blir de INK.. woohoo finaly :D Kanske en carrcassone i alvik å kväll med,, men de vet ja inte än, skulle vara kul men får se om gubben orkar och framför allt om släktingarna e hemma :)

Affie har nu OFFICIELT tagit sitt första steg, igår. iofs har han gjort typ nått steg varje dag 2-3 dagar innan men nu var de fler som såg så därför e de OFFICIELLT hihi,  men inga tänder ännu haha.. min lilla tandlösing *s*

oh just var ju hockey igår.. woohoo luleå vann GRATTIS, men tycker dom borde låta Nilsson stå istället faktiskt...

vi hade mysmys igpår jag å affe, vi tände 1000000 ljus å så fick han lyssna på sin skiva, godnattsånger, hehe himlma fint var de,, nästan så att vi somna *s*

ne nu ska ja äta min lunch klart här..

tudeluuu

Måndag..

.. ny vecka, nya öjligheter, så får mana se på de hela.. Affe är mkt bttre nu, har lite hosta men läkaren sa att de kunde hålla i sig några veckor till, så de knns skönt, jaha en födelsedag närmar sig, känns mindre kul, för kommer inte kunna bjussa på nå fika då man e PANK, haha nåväl,.. Gubbuslingen jobbar dag i dag och i morrn så blir lite knas då han brukar vara ledig, men vi ska väl hitta på nått tillsammans sen ändå :)

Sen söndag och,,,

ännu mer pisk på fingrarna.. nåväl ORKA, tjöta på bäst ni vill, ids faktiskt inte bry mig...

men era kommentarer är välkommna ändå

Jaha

ja då fick man på örat bara för att man önskade sig en sovmorgon, de handlar inte om att få sova länge och ofta. de handlar om att den andra föräldern som man faktiskt är gift, lever och bor med, skulle vilja unna mig en timme extra på morgon nångång iblan... men just nu känns de som att de finns inge sånt intresse från pappan, men utan lycka...

skulle jag vara ensamstående mamma så skulle jag aldrig klaga eller begära sovmorgon,, de e ju som sagt inte de det handlar om...

Söndag igen då

då var de söndag, Affe vaknade typ vid 1 i natt så fick ta upp han så han fick sova bredvid mig, sen har jag försökt söva han hela natten typ, sovit en timme vaknat söva, sovit 1 timme tills kl 8 i morrse då han ville upp, fråga gubben lite snällt om han kunde gå upp med affe, inget svar, som vanligt,, efter attAffe klättrat runt på mig i ca 40 min så tar han Affe å försöker söva han igen. hmm smart, som jag viste så vart affe skit ledsen å arg, han vill ju inte sova bara fr pappa vill de, så som vanligt fick jag gå upp med honom...  ne vadå jag är ju bara mammaledig, mammor behöver aldrig vila eller få sig nån sovmorgon.. well well.

väl uppe fixas de frukost och en ren blöja, sen ville inte affe vara glad mer så då, eftersom pappa sover, högst ovanligt, så städa ja orning i öket lite snabbt, klädde på Affe och Kyria så gick vi ut, skönt väder, vi var å gunga lite, Affe tyckte de var skit kul hehe.. Kyria fick sig en Promenad.

Nu väntar ja på att karljäveln ska vakna så man kan få gå till gymet. men får väl se om han ORKAR umgås med sin son lite,,, har ju inga höga förväntningar direkt... så de blir till å städa lite till å sen får vi väl se..

RSS 2.0