Onsdag

Idag vart vi väckta av gubbens mobil, han hade helt glömt bort en kurs han skulle vart på.. jobbarkompisarna  saknade honom där hehe så han for upp å ut genom dörren hehe.. kom hem här vi 16.40 tiden. Då fick han sig lite mat.

Själv har jag  övat på att tatuera på övningsskinnet, fick beröm av gubben :P, har stickat vidare på kaninen jag håller på med till lillekillen, har lyssnat på musik å vilat med hunarna i soffan, tvättat lite. har vat helt okey..

Bebis-update. nuuu vet jag varför han vart så lugn hheheh.. han har lekt fotbollsproffs/cirkusstjärna/akrobat nu på kvällen.. hehe helt vild har han vart . är nu i v30+5.
På fredag e de dags för konroll på vårdcentralen,...

Min gubbe sa idag efter de han fått känna å se sparkar från lillkillen ordentligt... " tror jag har hajjat mer att vi ska ha barn än du, du känns mer lite obrydd"..
svarade honom " du har helt rätt , ja e deffinitivt inte obrydd men de känns fortfarande overkligt, jätte knäppt ja vet, men jag känner mig bara fet å inte gravid, å eftersom min mage var mkt större då jag vägde som mest så märks inte magen jag har nu fasten jag är i v 31, har ju inte heller haft några som hellst bekymmer.. menar ont i benen när ja ska sova hade jag då jag var grovt överviktig oxå s¨å ja de känns som jag e tbx till den tiden då jag vägde 150 kilo lixom.. ""

så de känns skönt att lillekillen härjar om så man mer vet att de e nått där inne hehe..

Tisdag

Idag har vi mest tagit de lugnt. vi for tll norrfjärden å fikade lite korv, tvätta bilen i gammelstan å sen var vi å hälsa på en polare på porsön. Som sagt har vart himmla lugnt idag med..

Bebis-update idag har han vart lika lugn som igår å känns lite oroande men han rörs sig men ja... :P

Måndag

Jahapp..månag igen då.. tiden springer iväg... Gubben skulle på besök på sunderbyn, å de gick över förväntan.. så hans nästa steg kan ske redan innan jul eller så bli de efter jul å de känns himmla bra alltså.. äntligen ska han få bort de :D

Vi fikade med hans syster på fiket innan vi åkte därifrån.
Vi åkte sen en sväng till bolaget då gubben ville festa lite til helgen, sen for vi iväg till landet å hälsa på där oxå....

Bebis-update : lillekillen har vart lugn idag. lite så mna undrat he he men de e nog lugnt....

Kollade på hockey ikväll.. Luleå vann såklart.. haha lyckades tippa rätt på mina tre matcher men tyvär vart de mål på övertid i ena matchen så de blidde inget ändå men kul att jag tipade rätt å gubben fick in 2 av 3 :P

5 år idag

Jajjemenan i dag blir Kyria 5 år gammal hih .. shit va tiden går fort



En liiiten Kyria. Nyss hemkommen till sin matte.  ca 10v gammal


Pussas med matte :P ca 1år gammal


Kyrians fadersgestalt å bästa vän, Bamse *mammas schäffer*


Hon e så söt så man smälter


design jag hade till mitt mobilskal


Kyria från Hooden ;)


Kyria med sin "bror" Bosse *Amerikansk bulldog :)


70 Dagar kvar

Huuga haha.. fasiken va tiden går fort. BARA 70 dagar kvar till beräknad förlossning, Tiden har verkligen sprungit iväg, eller iaf efter vecka 15 så har de gått fort hehe. Börjar nästan bli lite nervös faktiskt... Vet att de kan komma att bli tufft, jobbigt, svårt både förlossning samt första tiden med en liten bebis, men de ska inte vara nå problem, de e ju en av anledningarna till att man e föräldraledig efter förlossningen hehe. Men men, just nu e allt fin fint. ligger mest åkollar på magen om dagarna . haha. hur han lever om där inne ibland.

LÄngtar så tills lillekillen är här hos oss.  Mamma å Pappa längtar efter dig lillekillen :D ...
för efter lillekillen kommit är de inte så långt kvar tills nästa stora förändring som vi kommer utföra... SÅÅ spännande.


Tuna Park

Måndag, japp då bar de av till tuna park i eskilstuna.
De var inte sååå märkvädrigt som vi kom ihåg de hehe. men vi hade kul för de :D

vi strosa omkring där i kanske 4 timmar eller nå sånt. vi fika å luncha å shoppa
hehe kunde fe bli bättre eller :D
Fick en jätte fin dress till lillekillen i magen av mamma. hur fin som helst
TACK MAMMA.

världens bästa mamma :D


Jag kan flyga , jag är inte rädd :P

Lördag kl 11,45  gick mitt plan till Arlanda.
Äntligen så är ja påväg till västerås igen. Ska bli skönt.. Sista resan innan man inte får flyga mer hehe, å visst kan man resa ändå men att åka tåg i typ 15 timmar när man är gravid i v 36 eller senare tror inte jag är så himmla kul hehe men men. Mamma kommer ju upp sen när bebis kommit, kommer bli himla kul å mysigt. Vill att både mormor å farmor får nära å bra kontakt med lillekillen :D




Mamma kom å hämtade mig på arlanda, Skönt så man slapp åka buss hehe. alltid mer skoj med sällskap å så.
Vi handlade lite sen vart de promenix med med Bamse och Wilma *mammas 2 schäffrar*
Sen lagade vi tacopaj å åt tillsammans , MMMMUMMMS va gott e var hee.

Senare på kvällen så for jag hem til Schanet :D
himmla trevligt som vanligt.. vi gjorde inte nåt alls hehe bara snacka å kolla på tv typ..
mys mys

10 veckor kvar

uj uj, tiden går verkligen fort må jag säga. De är bara 10 veckor kvar till beräknat datum. LÄNGTAR hehe.
I dag har vart den lataste av dem alla.. hade svårt att somna så somna typ 6 i morrse. Vaknade kl 14 *slött* hehe sen har ja spelat lite på ps3an å ätit . har faktiskt tvättat oxå *duktig* hehe... å så blir de ett bad, packa lite sen sova igen hehe..
Åker ju till v-ås i morrn :D

StreckGubbe



Haha kom precis på att jag här om dagen gjorde min allra första tattuering nånsin,, på nån annan alltså haha.. de var kul
 vart en jätte fin streckgubbe på min mans fot .. hihi


Ganska långtråkigt

japp japp.. de börjar ju som bli de.. skulle vilja ta en rask promenad eller så men de går inte hehe, får som ont i magen då så ska försöka införskaffa mig i dedär simkortet så jag har nått att sysselsätta mig med. Å lite motion skadar ju aldrig hehe..

Så e de bara 79 dagar tills lilleplutt är beräknad.. LÄNGTAAR .. hehe tiden kan gå liiite fortare hehe...
;en som sagt till helgen bär de av söder ut en sväng... ska bli skönt :)

Bebis redo :P

hehe ja eller typ iaf.. han har som lag sig till rätta med huvet neråt å håller på att fixera sig å som jag förtod de, när väl bebis är fixerad så kommer han inte flytta sig något mer, duktig pojken *s*.
Fick öresten en blodsocker mätare då jag var hos MVC för att ja skall kunna logga lite för å sedan visa bm om jag e i risk för  graviditets diabetes eller inte. Å denna apparat fick jag för jag kan inte göra en glucosbelastning, villket innebär dricka 2 dl vatten blandat me 2 dl socker på typ 10 min på fastande mage, sist spydde jag upp de efter typ 10 min så de vill ja ej gör om hehe.

Appropå apparaten så får den mig att inte småäta mellan måltiderna, jag hoppas inte jag har diabetes men skulle va bra för mina matvanor hehe.. men men.. så kan man inte tänka, ska försöka tänka på denna apparat nä jag e på g att stoppa nå olämpligt i huvet.

Å på lördag flyger jag till västerås en sista gång innan jag får "flygförbud" hehe, sen kommer jag vara för gravid för att få flyga. Så de ska bli skönt å komma iväg lite på egen hand.

Tattuerings abstinens

kan   man lugnt säga, å de bara fö att man inte bör göra de under en graviditet pga olika faktorer, samma gäller piercings å sånt oxå *suck*.
Jag som ha massor med ideer å så nu bara för att ja inte kan tattuera mig , hehe visst e de typiskt.

Men ska iaf på mini semester den 18 . Åka å hälsa på mamma å lite kompisar innan jag får flygförbud , så de gäller att passa på....

Lilleman lever rövare i magen på kvällarna, ibland så mkt att jag blir lite skrämd hehe fast på ett bra sätt, de killar ju som till om man kan beskriva de så..

Hundarna har vart underbara de senaste dagarna, beror nog på att dom fått vaa mkt i skogen, å de känns hur hur skönt som helst

Mys i skogen med mina fyrfotingar

Idag har de mest vart skitväder så de blev tv fram till lunch typ å sen tog jag med mig hundarna ut i skogen på en promenix.
De var så himla skönt, å  dag var Bosse såååå himla duktig, Han lyssnade på allt jag sa, kändes så bra.. *duktig kille ;)*.
Dessutom e han full med blåbärs-ränder haha. han har gått å gnidit nosen i blåbärsris *knäppis där*

Kyrian e alltid duktig hon, Hon rejsa runt som en galning å myste hehe.

Nu har jag plockat lite disk å sen vart de en kanelbulle å ett glas cola framför tv´n, skönt. hehe
Å så vakna lillkillen nu oxå känner jag *myser*

Kanelbullar och regn

Idag så har de vat n relativt lugn dag. Lillkillen i magen har hållt sig lite lugn, Han har dock bråkat lite med mig i natt hehe. Men de e bara mysigt.
Nu på eftermiddan så har jag bakat kanelbullar och jag lyckades faktiskt få dom saftiga å mummsiga, var upsakattat av killarna i soffan *min man å två polare* som kollar på hockey *ppw*.

Kom precis just in från en liten prominix med hundarna, hade tänkt ta en i skogen men de regnar så de känns inte som de var nån idé. Jag vill ju inte ta risken att halk på nå rötter eller dyligt,,, men mysigt var de iaf.

Jag ser de snöar jag ser de snöar de var väl..

.. ROLIGT hurraaa. hah de snöar fan idag, kl e 10.12 å de snöar. Å frosten på gräset låg oxå kvar :D

90 Dagar kvar

shit va tiden går fort. Nyss var de typ 200 dagar kvar.. nu e det bara 90 dagar kvar.. kan ni förstå...
Hoppas bara han vill hålla sig inne i 90 dagar till hehe,, vill helst ha en januari bebis faktiskt, kanske låtr löjligt men ja så är det iaf

Skogspromenad med Kyria

Tog en 40 minuters promenad med Kyria idag vid lunchtid, de var himmla skönt.
Kyria klarar ju av att vara utan koppel helt, lyssnar bra och så. Bosse fick stanna hemma med Hussen,
men Bossen ska få lite kvalitets tid han också men de får bli senare i dag...
Nu ska ja se på House of babies :D

SweetMama

De skall alltså vara jag. SweetMama,
är ju som sagt en blivande mamma. De är så spännade och längtar verkligen efter våran son. 
Är i vecka 27 (26+6) å de är 91 dagar kvar tills beräknad födsel. Tiden har gått så himmla fort.   
Mår jäte bra å de e verkligen häftigt å vara gravid, speciellt när man ser lillrebel där inne rumlarunt så mkt att de syns på magen..     

*bilden e från 3 ultraljudet vi gjorde på tittutkliniken i sthlm, SÅ häftigt* *Ler*


Nytt i mitt liv

Jajjemensan..
tänkte då ge mig på detta "bloggliv" då de hänt mkt i mitt liv de senaste åren...
Är en tjej född 82, Gifte mig med min underbara man Tony  Mars -06
Har alltid levt med övervikt hela livet.oktober -06 genomgick jag en GBP operation då jag hade en vikt på 155 kilo.
på ca 10 månader tappade jag runt 55 kilo,
Sen i april 08 fick jag ett plus på ett graviditetstest å de e härifrån som mitt liv börjat om på nytt kan man säga

Kan inte annat än längta efter att vår son skall komma till världen, Han e beräknad till 1 januari 2009. Men jag har en känsla av att han kommer komma tidigare, Men man får se hur de blir med de...
Barnrummet  är så gott som klart. de e bara blöjor å lite tvättlappar kvar, å en bebis så klart *ler*.

Har ju oxå två hundar. Pitbull Tiken Kyria som är född 25 oktober 03
sen har vi Amerikanska bulldoggen Bosse som är född i Augusti 04. Underbara Hunda


Välkommen till min nya blogg!

Tänkte som sagt Ge mig på detta :P

RSS 2.0