Fredag den 30de Januari

Alfred är i dag 18 dagar gammal, tiden går ju hur fort som helst.
De e helt otroligt hur mkt man kan älska någon, de e inte samma kärlek som till min man, som jag förövrigt älskar med hela mitt hjärta.
Alfred förgyller våran vardag till max, även om han ibland blir så ledsen å man inte vet riktigt va han vill, men de brukar lösa sig rätt snabbt,
Han e inte så " svår " :)

Har förövrigt bestämt att min lilla prins ska få en NY Brio race till semestern i sommar :)

Alfred är med sin pappa ute å åker bil, dom skulle handla lite och sen hjälpa farbror med sin dator.
Så jag har tagit en rask promenad med hundarna, de var hur skönt som helst. tvättat lite, duschat å damsugit
känns hur bra som helst :)

Lite uppdate kanske

ja de var ju ett tag sen man skrev, har som inte idas eller haft tid till de kan man ju säga hehe.
men men,
Affe växer å mår bra, han tappade ju lite mkt vikt efter bb tiden, *dom på bb GLÖMDE säga att man ska/kan ge ersättning om man inte har tillräkligt me mjölk*..  dööööh,, hur kan man glömma de..
näväl, han går iaf upp i vikt sakta men säkert, vi går ofta på viktkoll på bvc vilket känns himmla tryckt, får man chans ofta att ställa frågor, man har mkt frågor nu när allt e så nytt å man e ju en sån Rookey hehe men men de rullar på iaf,

vi har haft en del besök, vi har vart å hälsat på folk, vart på stan å fikat å träffat folk himla trevligt. Affe jollrar vidare..
Gubben har tattuerat sig igen, skulle dit i dag igen å göra klart de sista men dom var sjuka så de vart uppsjuktet några dar, men men de blir nog bra tillslut..

längtar tills mars. då skall jag å affe fara till v-ås, ska bli kul å träffa alla där..
..

mina älskade hundar har de bara fint, dom sköter sig himla bra hela tiden, är så stolt över dem.

har oxå börjat kika på en sittvagn åt min Prins.
en Brio Race kommer de att bli.. himla fräsig vagn :D

Tisdag

I natt har Affe inte alls velat sova hehe men men de gick till slut
Vi var till BVC i går å Affe ökar på i vikt so han ska..
på torsdag ska vi dit å kolla vikten igen,,,

lite bilder


Smygfottade av pappa i morse...


Hänger med mamma när hon lagar middag


Sötast i världen


Somnat efter maten

5 dagar senare och Mamma

ja Alfred är nu 5 dagar gammal å e hur söt å gullig som helst, å snäll som bara den..
älskar att vara mamma. ja de e verkligen underbart faktiskt :D...
händer inte så mkt här mer än att vi lär känna varann å lär oss hur Alfred vill ha de med mat och sådär men de börjar funka fint nu :D

12 Januari kom han äntligen.



Allt började lördagen den 10de då jag börja känna nån form av mensverk, de gjorde inte ont men de var bara obehagligt. ringde till förlossningen bara för å höra, kl var väl 2 på söndags morgonen,  fick till svar att de var nog iaf förvärkar. gick å la mig  fick sova. vaknade dock vid varje förvärk pga  obehaget. sov till 12 tror ja, fortsatte känna obehaget men vi för väg å fika hos vänner å så och gjorde de vi hade planerat för dagen.
Sen vid 21 på söndagskvällen åkte vi till flygplatsen för att hämta upp min mans bror  som kommit från sthlm
När vi sen vid 22 tiden släppt av han hemma hos sig så började min mensverksliknande obehag kännas mer, när vi kom hem började vi klocka å de var ca 3 min emellan å dom höll i sig i ca 2 min.
kl 23 rinde jag förlossningen och dom tyckte att de borde komma tätare innan vi skulle komma i, okey tänkte vi, fortsatte klocka värkarna.. och de börjad som bli mer obehag å ont.
Vid midnatt  klarade jag inget mer så vi for in, tog ca 7 minuter från hertsön till sunderby sjukhus, ca 2,5 mil genom stan, vi stappla in på akuten och får värdens värk där böjer mig över en rullstol och hör, "hur var de här då",,, en annan röst " tror de är barn på g"... hehe lite skoj, får vägledning till hissen å så skulle vi ner i kulverten å springa, hitta till förlssningen med värk typ var annan minut, min man var underbar helt lugn eller iaf va jag såg, uppe utanför förlossningen , plinga på.. tyckte dom var sega på att öppna, trodde ungen skulle komma i byxorna på mig, väl där så skulle barnmorksan undersöka mig, helt öppen, snabbt in på ett förlossningsrum, av med kläderna, på me sjukrocken på med ctg å sen testa lustgasen, vilket var helt värdelöst.
Hon tog hål på hinnan så vattnet gick, vilken lättnadskänsla de var,  då var kl strax efter 1 på måndags morgonen, han låg lite högt upp så de skulle ta en stund sa hon, men ja pressade på när jag bara var tvungen, fanns som inget man kunde göra. låg p sidan å födde, kändes bra för då kunde ja se min man hela tiden vilket kändes skönt,
vet inte var klockan var men de kändes som man skulle bajsa på sig, dvs han var nära nu, de börja so bränna å svida lite, så barnmorksan spraya nått där nere, skulle visst bedöva, sen  fick ja direktiv att pressa p åförsiktigt, hur lätt e de tänkte jag, hon förklarade att han är på väg ut nu och att hon höll emot så att jag inte skulle spricka, sen släppt allt, han var ute kl var då 02.05 min man fick ta emot honom, han hade blodstänk i ansiktet å på armarna, han såg så lycklig ut, sen sen fick jag hålla honom medans dom greja "där nere" och han luktade skummbanan *s*.
fick sy 4 stygn på insidan, inte så farligt, de tog tid innan dom klippte navelsträngen så inge förtidig avnavling här inte..
Sen var de ju fikat :D var de godaste jag ätit på länge :D

11 januari och ingen bebis ännu

jaha,  har inte hänt så mkt kan man väl säga, mest tagit de lugnt å typ svarat i telefon å på sms, alla som ringer å smsar å undrar om de kommit nån bebis.. men ICKE... ingen bebis ännu..
hehe han har inte ett dugg brottom ut tydligen hehe.. skitunge,, redan e han olydig  *flinar*.. nädå men han får gärna ta å dyka upp snart, vi vill ju träffa våran lilla skapelse *s*

9 dagar försenad





japp.. inne på 9de dagen efter beräknat datum.. Affe e inte duktig på å hålla tider minsan....
kom ut nu älskade unge...



Pappa och Mamma längtar ju så efter dig..

BF+5

Åh ingen bebis *grrrr*




laddra upp lite bilder istället.

fina vaggan på plats


kan inte bli bättre :D


Affes rum, gunga å vagn å byrån fullproppad me kläder :D


Den otroligt fina spjälsängen som vi e tokigt nöjda med :D


åh så en bild på håret.. e några veckor gammal bild detta
ska lägga upp en uppdaterad än snart :D

BF+4

INGEN BEBIS ÄN heh.... grrr


tänkte visa min förlängning,,,

före


efter



tokigt nöjd...
denna förlängning är gjord i början av oktober,,,
ska lägga upp nya bilder nu 2 månader efter....

BF+3




kanske man skulle testa :P

BF+2

ja å ingen bebis ännu.. *morr* hehe han verkar inte alls sugen på att komma ut  verkar de som...


BF +1

japps... 2 januari, å ingen bebis ännu. hehe han verkar inte ha brottom den lille heller hehe.. men men... kommer väl när man minst anar de hehe

RSS 2.0