ViktÅNGEST

japp har åkt på lite vikt ångest,, INTE BRA.. hujja. vet att de e normalt att gå upp under graviditet å man SKA gå upp för att bebisen ska må bra. MEN nu vill jag ju att de ska bort å de fort, men ja man har som svårt å få tummen ur, å att man har sötsug gör ju inte saken bättre, men nu så har ja iaf kommit igång me promenader, försöker gå iaf 1 timme om dagen annars minst 40 minuter wii fit, å ja man blir fasen svettig av de om man gör rätt, har inte ens gått ner gravidvikten ännu.. känns KAST KAST KAST,,, *kräks lite*....

Lite blandat

jaha de har inte hänt så mkt på senaste.. så  får bli lite blandat..
affes favvorit ställe å sova på


så söt..

Promenad bild



Kyria har oxå en ny favvo plats



å så en till bild på Alfred


söt som socker är han *S*

Luleå vs Hv71

idag var Affe på sin alla första hockeymatch, han hejjade fram Lule till en seger *2-1* woohoo..
men under andra halvlek var han tvungen å fylla på sina reserver å passade på att käka hehe.. så söt,,
innan matchen var vi till jula för åå köpa hörselskydd å lillejunior, de e ganska högljud i klacken hehe
klart lillkillen ska va i klacken me dom stoora grabbarna hehe :D



1 perioden; sova
2 perioden; mat
3 perioden; sova
hehe vikken lilare :D

Barnbidrag

hehe japp de känns kosntigt nu får jag barnbidrag till min son, å inte min mamma åt mig hehe.. lite tufft :D iofs kommer de den 25 denna gång bara för att de e första gngen de utbetalas.. men iaf..
de var vart grymt kallt så de har vart tuffft me promenaderna. fejset fryser ju å de gör fan ont...

vann hem en snygg lite större overall till Affe, som kom med posten idag , 70kr baRA kosta lätt 300 ny så  ja e nöjd



Affe kan inte ha 50 overallen längre så de vart strl 56, få se när man får vinna hem en ny overall i str 62 hehe..
han växer  å frodas min lilla skorv :)

nu närmar de sig-- 1 vecka kvar..  e så AVVIS  på dig gubben.. vill oxå hehe

sen e de inte länge kvar tills ja å affe ska till v-ås .. woohoo :D

Snart 5 veckor

nu e min lilla prins snart 5 vrckor gammal *kl 0205 i natt* kan inte fatta att de gått så himla fort alltså. han e verkligen underbar min lilla kille. de e sjukt hur man kan älska nån s mkt som jag älskar min lilla Alfred.
Idag vart de bara en 30mins promenad då jag gjorde mistaget å försöka ta med en hund oxå. Hon lyssnar så himmla dåligt just nu så de var inte ens kul att vara ute utan mest jobbigt.

. i går somnade Affe vid 23, sov till 3,40 ca  fick mat å å sen sov han till 7,30. verkligen skönt :) så man får sova lite, Han har iofs alltid sovit bra på nätterna. Han e super stark i nacken oxå, hihi min lilla sötnöt..

Längtar till v10, hoppas på bra besked då :D även om de inte gäller mig direkt så kommer vi alla bli glada hät hemma iaf hehe..
Å sen tills v13 *tror ja de blir* då ja ska åka till västerås med Affe. ska bli jäkligt roligt :D

Torsdag och 18 minusgrader

när jag vaknade i morse var de 18 minus ute.. mm friskt å frächt hehe
idag har väl vart precis som dom senaste skulle jag väl vilja säga.
inget godis i dag å ingen läsk... yeeeey till mig hehe..  som sagt gravid kilona ska väck nu
så var ju ut på min promenad oxå, himmla skönt, hittat en sväng som tar en timma å gå me vagnen nu när de e snö, ca 5 kilometer blir de, vet inte om jag kanske går söligt men de passar mig iaf å jag blir svettig halvvägs hehe

Rutiner, vikten och hälsan

nu e ju gossen 4 veckor gammal, så nu e de bannemej på tiden att ta tag i vikten, har ju som fått lite rutiner då min älskade son ska äta å när han vill sova.. å så måste ja sluta proppa i mig allt SKIT, de får bli slut med de nu, Har ju glidigt på räkmacka hela graviditeten så nu e de dags å styra upp dehär.

Några punkter

☠  Sluta me sötsaker i veckorna
☠  Återgå till de storlekar på portioner som jag ska äta
☠  Shakes till mellanmål
☠  Fasta Mattider
☠  Ingen mat efter 21 *frukt går bra*
☠  Läsk endast på helgen
☠  Snabbmats STOPP
☠  MINST en redig promenad om dagen

De e lite av de jag ska ta tag i nu direkt,,
De blir jumstart från å med idag, nu ska de bort för om 6 månader vill jag ha min Operation,
de är ju mitt mål.
min vikt i nuläget kommer jag avslöja senare. Ska hålla matblogg oxå. så gott ja kan iaf :)


3 veckor 2dagar gammal å babygym

idag e de alltså 3 veckor å 2 dagar sen lilla Affe äntligen kom ut till oss *lycka*. å allt rullar på så bra så bra. var i väg i dag å köpte oss ett babygym. tummen :D jätte fint :D
vi kände lite på brio race vagnen oxå.. åhh ännu mer kär *s*

idag börjar gubben jobba igen så de blir första natten helt ensam me affe.. eller nä nu ljög ja... gubben sov ju hemma första natten på bb.. me ja de ska nog gå bra :D



RSS 2.0